Skoči na glavno vsebino

Spodbujanje aktivnega demokratičnega sodelovanja prek izobraževanja o globalnem državljanstvu

Dne 20. 10. 2024 sem se udeležila seminarja v Rimu z naslovom Spodbujanje aktivnega demokratičnega sodelovanja preko izobraževanja o globalnih državljanih. Dogodek je bil del aktivnosti projekta Erasmus+ Odpri srce, razširi obzorja, ki se osredotoča na razvijanje medkulturne zavesti in evropskega državljanstva. Eden ključnih ciljev projekta je spodbuditi učence k aktivnemu državljanstvu ter jih seznaniti z ugodnostmi članstva v EU.

Seminar je bil zasnovan kot kombinacija predavanj in delavnic, pri čemer je vsak dan obravnaval novo tematiko. Prvi dan je bil namenjen spoznavanju držav in šol udeležencev, med katerimi so bili učitelji predšolskega, osnovnošolskega, srednješolskega ter izobraževanja za odrasle iz Portugalske, Nemčije, Irske in Slovenije. Med razpravo smo ugotovili, da portugalski učni kurikulum najbolj učinkovito spodbuja aktivno državljanstvo, saj učenci tam sodelujejo pri izbiri projektov, ki koristijo skupnosti, in aktivno vplivajo na šolske spremembe.

V nadaljevanju smo se osredotočili na  mehke veščine  in se poglobili v koncept *7 navad visoko učinkovitih ljudi* avtorja Stephena Coveyja ter *Piramido samoaktualizacije*. Sledilo je poglabljanje znanja o demokraciji v EU, aktivnem državljanstvu ter načinih za aktivacijo učencev in lokalne skupnosti.

Predstavili so nam organizacije in vire, ki se ukvarjajo s temami aktivnega državljanstva, kot so Civis, World Value Survey, Eurobarometer, Civi-heritage.eu in Govocal. Še posebej zanimiva se je izkazala platforma Govocal, ki ponuja primere dobre prakse. Udeleženci smo vsak primer preučili, ga predstavili ter ocenili, kako bi ga lahko uporabili v svojih državah ali šolah.

Pomemben del seminarja so bile praktične delavnice in metode, kot je  SMART (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-sensitive), ki pomaga pri oblikovanju jasnih in dosegljivih ciljev. S kolegi iz različnih držav smo razvijali projekte na temo aktivnega državljanstva in jih predstavili.

Poudarek je bil tudi na  kulturni inteligenci, kjer smo skozi metodo *Identity molecule* raziskovali identiteto in medkulturne razlike. S študijem primerov iz različnih držav smo iskali načine za prenos dobrih praks v naše šole.

Posebej me je navdušila aktivnost 7 klobukov, kjer učenci razpravljajo o določeni temi z različnih vidikov. Pri tem se učijo poslušanja, iskanja rešitev ter empatije, saj se morajo postaviti v vloge drugih oseb in razumeti širšo sliko.

Seminar v Rimu mi je ponudil dragocene vpoglede in konkretne ideje za spodbujanje aktivnega državljanstva. Diskusije z udeleženci iz različnih držav, praktične delavnice in inovativne metode dela so obogatile moje znanje ter mi dale orodja za izboljšanje pedagoškega dela. Prepričana sem, da bodo pridobljena spoznanja pozitivno vplivala na moje učence in šolsko skupnost.

BESEDILO in FOTO: ga. Eva Bregar

(Visited 53 times, 1 visits today)
Dostopnost