Skoči na glavno vsebino

V okviru programa Erasmus+ smo se odpravili na izmenjavo v majhno mesto Douchy-les-Mines , ki se nahaja v severnem delu Francije v bližini Belgije. Mesto ima dolgo industrijsko zgodovino, saj je bilo nekoč znano po rudarstvu, predvsem po izkopavanju premoga.  Mesto je danes znano po svoji industrijski dediščini in bližini večjih mest, kar omogoča dostop do številnih kulturnih in gospodarskih priložnosti.

Erasmus+ je program Evropske unije, katerega cilj je spodbujanje izobraževalnih izmenjav med državami članicami ter omogočanje mladim in strokovnjakom pridobivanje novih izkušenj v mednarodnem okolju. Program vključuje različne oblike sodelovanja, vključno z izmenjavami učiteljev, študentov in učencev, ter omogoča obogatitev pedagoških praks z novimi pristopi, metodami in tehnologijami. Naša izmenjava v Douch-les-Mines je del širšega projekta, ki vključuje različne evropske šole in omogoča sodelovanje ter izmenjavo izkušenj med učitelji.

Opazovanje pouka v osnovni šoli v Valenciennesu

V okviru našega obiska smo imeli priložnost opazovati potek pouka v osnovni šoli. Pouk je bil zelo dinamičen, z velikim poudarkom na vključevanju otrok v različne dejavnosti. Učitelji so pogosto uporabljali različne pedagoške metode, ki spodbujajo sodelovanje med učenci in aktivno učenje. Ena izmed značilnosti, ki smo jo opazili, je bila delo v skupinah, kjer so učenci poleg učne snovi usvajali tudi komunikacijskih spretnosti.

 

Opazili smo tudi, da je francoski sistem pogosto osredotočen na vključevanje otrok in prilagajanje poteka pouka glede na zmožnosti učencev. Učitelji so posvetili veliko pozornosti tudi čustvenemu in socialnemu razvoju učencev, saj verjamejo, da je pomembno, da se učenci počutijo varno in podprto v šolskem okolju. Pouk je bil vedno dobro organiziran, učitelji so jasno postavili cilje za vsak razred in sledili učnemu načrtu, vendar so se hkrati prilagajali potrebam učencev. Poleg rednega pouka imajo pogosto organizirane različne aktivnosti, kot so kulturni dnevi, delavnice in izleti, ki so učencem omogočili širitev obzorij zunaj učnega programa. V šoli so zelo skrbeli tudi za medsebojne odnose med učitelji, učenci in starši.

 

Francoski učni sistem ponuja številne pozitivne primere, ki jih lahko v prihodnosti vključimo tudi v naše pedagoške prakse. Ta izkušnja nam bo pomagala bolje razumeti različne pedagoške pristope in pripomogla k našemu profesionalnemu razvoju.

BESEDILO in FOTO: ga. Barbara Potočan Iskra

 

 

(Visited 22 times, 1 visits today)

Orodna vrstica za dostopnost